Šifra predmeta | RDN018 |
Nastavnik / Nastavnici | Jelena M. Jovanović, Mirjana Senić Ružić, Vladan B. Devedžić |
Status predmeta | izborni |
Broj ESPB | 6 |
Uslov | – |
Sadržaj predmeta
Teorijska i praktična nastava
Uvod
- Pojam i definicije računarski podržanog učenja
- Šta sve obuhvata računarski podržano učenje
- Gde se sve koristi računarski podržano učenje
- Vrste i klasifikacija sistema računarski podržanog učenja
Tehnološki aspekti računarski podržanog učenja
- Learning Management Systems (LMS)
- Personalizacija, modeliranje korisnika (učenika, studenta) i adaptivnost
- Virtuelna i personalizovana okruženja za učenje
- Društvene mreže i društveni mediji u učenju
- Inteligentna analiza procesa učenja (Learning Analytics)
- Tehnološka podrška neformalnom učenju
- Mobilne tehnologije i učenje
- Računarske igre u učenju (Serious games for learning)
- Tehnološka podrška za učenje jezika
Pedagoški aspekti računarski podržanog učenja
- Pedagoške teorije učenja
- Motivacija u učenju
- Instrukcioni dizajn
- Kolaborativno učenje i kolaborativno kreiranje znanja
Ostali aspekti računarski podržanog učenja
- Održivost i skalabilnost
- Deljenje sadržaja i interoperabilnost (Large-scale sharing and interoperability)
- Otvoreni edukativni resursi (Open Educational Resources, OER)
- Massive open online courses (MOOCs)
- Ekosistemi učenja
Upravljanje znanjem i organizaciono učenje (učenje na radnom mestu)
Literatura
- J. Jovanovic, R. Chiong (Eds.), Technological and Social Environments for Interactive Learning, Informing Science Press, 2013.
- F. Fischer, F. Wild, R. Sutherland, L. Zirn, Grand Challenges in Technology Enhanced Learning. Springer, 2013.
- V. Devedzic, “Semantic Web and Education”, Monograph, Springer, Berlin, 2006.
- N. Selwyn, Education and Technology: Key Issues and Debates. Bloomsbury Academic, 2011.
Broj časova aktivne nastave nedeljno
Predavanja | 2 |
Vežbe | 1 |
Drugi oblici nastave | 1 |
Ispit
Predispitne obaveze | Seminarski rad (70 poena) |
Završni ispit | Usmeni (30 poena) |